Hogyan válasszunk audiológust?

Az alábbi néhány tanáccsal abban szeretnénk segíteni, hogy akik most keresnek halláscentrumot, bárhol is vannak az országban, olyan audiológushoz kerüljenek, akik valóban magas szakmai tudással rendelkeznek és tisztességes üzleti gyakorlatot folytatnak.

A választásnak van tétje, hiszen egy rossz diagnózis vagy egy rosszul beállított hallókészülék további hallásromláshoz vezethet, a szolgáltatási díjakat tekintve pedig több tízezer forinttal fizethetnek többet a jóhiszemű vásárlók.

Előre nézze meg a vásárlói értékeléseket
Ebben például jó segítség a Google kereső, ahol jó/rossz véleményeket egyaránt olvashatunk, illetve egy 5-ös skálán értékelheti mindenki, hány csillagot ad az adott szolgáltatónak. Írja be a keresőbe az adott halláscentrum nevét, címét, és Google a „Vélemények” címszó alatt fogja megjeleníteni a visszajelzéseket. Nézze meg azt is, hány visszajelzés alapján jött ki a számszerű értékelés. Természetesen minél több visszajelzés volt, annál megbízhatóbb az adott eredmény.

Van, ahol pénzért kínálják a máshol ingyenes szolgáltatásokat
Érdemes előre összehasonlítani az árakat, mert vannak hallásközpontok, amelyek olyan szolgáltatásokért is díjat számítanak fel, amelyek máshol ingyenesek. Tömegek fizetik ki ezeket a díjakat azt gondolva, hogy az, amiért fizetni kell, biztos magasabb szintű, mint az, amit máshol díjmentesen nyújtanak. De nem az, sőt, sokszor alacsonyabb minőségű.

A készülék árak között nem lehet eltérés az egyes szolgáltatók között
A készülék árak hatóságilag szabottak és leellenőrizhetőek az állam által üzemeltetett Online Segédeszköz Jegyzékben. Így akármelyik szolgáltatóhoz megyünk, adott készüléktípus mindenhol ugyanannyiba kell, hogy kerüljön.

Szaktudásbeli különbségek
Ha például egy nemzetközi halláscentrum lánc intenzíven reklámozza magát, sokakban alakulhat ki az a vélemény, hogy a cég jó nevű, jól ismert, amihez lehet, hogy a vásárlók tévesen magas minőségérzetet is társítanak. A tapasztalat viszont az, hogy ezek a láncok sok esetben sajnos alacsonyabb szakmai tudással rendelkeznek, ami többek között a hiányos audiológiai képzésből és a magas értékesítési elvárás következményeként az alkalmazottak gyors cserélődéséből adódik. Ezért javasoljuk, hogy előzetesen nézze meg a vásárlói értékeléseket az adott hallásközpontról és ne az alapján döntsön, hogy “jól ismert” cég.

A jó készülék önmagában kevés, ha nem tudják jól beállítani
Nagy értékű, márkás hallókészülékek sem tudnak jó eredményt hozni, ha az audiológus nem rendelkezik megfelelő szaktudással ahhoz, hogy a kliens hallásához igazítva jól be tudja programozni. Egy vásárló abban a hiszemben élhet, hogy az a maximum teljesítménye a készüléknek, amit beállítottak neki, amikor pedig elmegy egy tapasztaltabb audiológushoz, akkor derül ki, hogy mekkora minőségi ugrást jelenthet egy jó behangolás. Ezért azt tanácsoljuk, járjon utána és tapasztaltabb szolgáltatót válasszon.

Ne az üzlet közelsége számítson
Érthető módon kényelmi okokból mindannyian szívesebben választunk olyan szolgáltatót, amely hozzánk közelebb van, de mi azt javasoljuk, ne ez legyen az elsődleges szempont. Inkább olyan helyet válasszon, ahol jó kezekbe kerül, még akkor is, ha többet kell utaznia.

Hallókészülék és fülhallgató egyben. Így már hordaná?

Jelentkezzen ingyenes hallásvizsgálatra

Hallásközpontunk Békásmegyeren, közel a HÉV megállóhoz, a SelfStore irodaház 1. emeletén található.

Békás Hallás Centrum

Hallásvizsgálati központ

Címünk:
1039 Budapest
Pünkösdfürdő u. 52-54.

Telefonszámunk: 
+36 (70) 905-2522

E-mail címünk:
info@bekashallascentrum.hu

Békás Hallás Centrum

Békás Hallás Centrum